Categories
SELANGOR

Proses pemulihan bekalan air berjalan lancar, pulih secara berperingkat

SHAH ALAM, 10 MAC: Proses pemulihan bekalan air yang dijalankan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) bermula semalam berjalan lancar selain beberapa kawasan di wilayah terjejas pulih secara berperingkat dan mendapat bekalan air.

Setakat 7.00 pagi tadi, jumlah keseluruhan akaun terjejas adalah 73 peratus dan bantuan bekalan disalurkan melalui lori-lori tangki air secara berterusan ke kawasan yang masih dalam proses pemulihan dan Pusat Khidmat Setempat diaktifkan sehingga bekalan air pulih sepenuhnya.

Pecahan pemulihan berdasarkan wilayah adalah seperti berikut:

Wilayah                      Peratus Pemulihan
Hulu Selangor                   98.8%
Klang                                   85.5%
Gombak                              77.8%
Petaling                              47.5%
Kuala Lumpur                  30.4%
Kuala Langat                     17.8%

“SYABAS prihatin atas kesulitan yang dihadapi pengguna dan mengambil segala langkah perlu bagi mempercepatkan proses pemulihan.

“Kerjasama pelanggan sepanjang tempoh pemulihan amatlah dihargai dan mohon maaf di atas segala kesulitan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Bagi mengelakkan kesesakan talian dan masa menunggu yang lama, pelangan boleh mendapatkan maklumat terkini dan menghubungi SYABAS melalui saluran-saluran interaksi berikut:
i. Pusat Panggilan : talian 15300 atau 1800 88 5252
ii. Maklumat atau info berhubung gangguan bekalan air/status terkini gangguan:

– Layari www.syabas.com.my
– Facebook Air Selangor
– Aplikasi telefon pintar mySYABAS

iii. Aduan berkaitan bil tinggi, sila hantar gambar bil air ke WhatsApp 019-2816793/ 019-2800919 atau email ke [email protected]
iv. Permohonan bantuan lori tangki air, sila hantar SMS ke 15300 (taip Tanker<Jarak>Nama dan Alamat)