Categories
SELANGOR

Hari Pelanggan: MPSp terima banyak cadangan penambahbaikan

Oleh: Norhayati Umor

SHAH ALAM 26 MEI : Hari Bertemu Pelanggan yang dilaksanakan oleh Majlis Perbandaran Sepang (MPSp) mendapat sambutan yang menggalakkan penduduk kawasan terbabit, baru-baru ini.

Pegawai Perhubungan Awam MPSp, Zelda Mohd Zamri berkata dalam program itu sebanyak 100 borang aduan dikeluarkan pada hari itu yang membabitkan pelbagai aduan dan cadangan daripada orang awam.

DSC_8711Katanya, setiap aduan yang diterima, pihaknya akan memberi perhatian supaya masalah tersebut dapat diatasi segera.

“Program itu diadakan bagi tujuan untuk mendekati pelanggan dan masyarakat serta sebagai langkah meningkatkan sistem penyampaian kepada masyarakat.

“Selain itu, ia juga adalah satu lagi saluran bagi penyelesaian masalah pelanggan melalui pendekatan bersemuka antara orang awam dengan pegawai terlibat,” katanya dalam kenyataan.

Zelda berkata edaran borang kajian kepuasan pelanggan turut diadakan pada hari terbabit untuk menilai tahap kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan MPSp.

Selain itu, katanya, sebagai tarikan dalam program itu kali ini, turut diadakan cabutan bertuah dan saguhati bagi penyertaan penduduk paling ramai.

“Pada hari itu Persatuan Penduduk Taman Dahlia, BBST muncul sebagai pemenang bagi penyertaan penduduk paling ramai,” katanya.

Hari Bertemu Pelanggan itu diadakan di perkarangan Pentas Budaya, Bandar Baru Salak Tinggi.

Turut mengambil bahagian dalam program itu adalah pegawai-pegawai kanan MPSp dari pelbagai jabatan selain beberapa agensi antaranya Pejabat Tanah Daerah Sepang dan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

Hadir sama, Ahli Parlimen Sepang, Mohamed Hanipa Maidin dan Yang Dipertua MPSp, Mohd Sayuthi Bakar.

EZY

Leave a Reply

Your email address will not be published.