Categories
SELANGOR

MPSJ Tingkat Mutu Khidmat Pelanggan

SUBANG JAYA 27 JULAI : Dalam usaha memperbaiki mutu perkhidmatan pelanggan, Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ)  melancarkan Pusat Panggilan Setempat (Call Centre) yang mula beroperasi semalam.

Yang Dipertua MPSJ, Datuk Asmawi Kasbi berkata, pusat panggilan setempat itu merupakan inisiatif terbaru pihak Majlis dalam menambah baik perkhidmatan pelanggan untuk melayani pertanyaan melalui talian telefon.

Beliau berkata, ia juga bertujuan untuk menerima dan menguruskan aduan awam selain menyemak status permohonan perkhidmatan yang telah dibuat.

“Untuk mengemukakan aduan atau pertanyaan, pelanggan boleh menghubungi terus talian 03-80247700. Pengoperasian pusat panggilan setempat ini adalah mengikut fasa iaitu buat masa ini hanya urusan pertanyaan dan penerimaan aduan sahaja yang boleh dilakukan.

” Kemudahan semakan status permohonan perkhidmatan akan dilaksanakan dalam fasa kedua setelah pembangunan sistem sokongan selesai dilaksanakan,”katanya semasa mempengerusikan Mesyuarat MPSJ di sini pagi tadi.

Menurutnya, talian pusat panggilan setempat ini akan menggantinkan talian hotline sedia ada.

“Walaubagaimanapun, talian hotline masih beroperasi untuk tempoh sebulan lagi bagi memberi peluang kepada pelanggan mengetahui berkaitan nombor telefon Pusat Panggilan Setempat yang baru,” katanya lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.