Categories
BERITA UTAMA KENYATAAN MEDIA

Pemulihan berjadual bekalan air berjalan lancar

Pelan pemulihan bekalan air kepada pengguna, ekoran penutupan Loji Rawatan Air Sg Semenyih akibat pencemaran bau air mentah pada 4 Oktober 2016, sedang berjalan lancar.

Pelan pemulihan secara berjadual yang dilaksanakan sejak semalam (5 Oktober 2016) merupakan langkah efektif memastikan pengguna tidak mengalami gangguan bekalan air bagi jangka masa yang lama. Pelan pemulihan berjadual ini adalah langkah sementara sehingga bekalan air pulih sepenuhnya di kawasan yang terlibat.

Pelan ini juga dipantau oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) demi memastikan kesulitan yang dialami pengguna diselesaikan secepat mungkin.

Jadual pemulihan disemak dan dikemaskinikan sehinggalah bekalan air pulih di Daerah Hulu Langat, Kuala Langat, Sepang dan Petaling.

Kami memohon kerjasama pengguna menggunakan air secara berhemat demi membantu kami mempercepatkan pemulihan bekalan air di kawasan yang terlibat.

Bagi mengelakkan kesesakan talian di pusat panggilan kami, pengguna dinasihati untuk memuat turun aplikasi telefon bimbit pintar “mySYABAS” dan melayari www.syabas.com.my untuk mendapatkan maklumat terkini mengenai pemulihan bekalan air di kawasan-kawasan yang terlibat. Sial hantar alamat premis ke SMS 15300 untuk meminta bekalan air bantuan.

Segala kesulitan amatlah dikesali.

Dikeluarkan oleh:
Amin Lin Abdullah
Ketua Jabatan Komunikasi Korporat
Kumpulan Air Selangor