Categories
BERITA UTAMA SELANGOR

MBPJ berjaya selesai 95% aduan awam

OLEH NORHAYATI UMOR

SHAH ALAM, 22 DIS: Hampir 95 peratus daripada aduan melalui sumber dan saluran awam berjaya diselesaikan Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ).

????????????????????????????????????

Timbalan Datuk Bandar, Johary Anuar berkata, sejumlah 17,128 direkodkan sehingga November lalu diselesaikan dalam tempoh 48 jam.

Katanya, tahap penyelesaian aduan di peringkat jabatan juga merekodkan peningkatan positif khususnya aduan kritikal.

“Peratusan tahap penyelesaian aduan bagi kategori 1 dan 2 mencapai penyelesaian 90 hingga 95 peratus.

“Manakala, bagi aduan kategori 3 dan 4, purata peratusan tindakan penyelesaian adalah antara 70 hingga 75 peratus,” katanya baru-baru ini.

Johary berkata, jumlah aduan yang diterima turut menunjukkan pengurangan positif lapan peratus berbanding tahun sebelumnya.

“MBPJ akan terus berusaha memberi komitmen tinggi terhadap penyelesaian aduan bagi memastikan kelestarian Petaling Jaya secara khususnya.

“Saya berharap ketua jabatan akan terus memberi perhatian yang serius terhadap aduan dan perkhidmatan disampaikan penduduk Petaling Jaya,” katanya.

-NFN-