Categories
SELANGOR

MBSA terima 67 aduan sempena Hari Bertemu Pelanggan

OLEH AFIX REDZUAN

SHAH ALAM, 1 MAC: Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) menerima 67 aduan daripada orang awam yang hadir ke program Hari Bertemu Pelanggan (HBP) di Dewan Bankuet, Wisma MBSA, di sini hari ini.

Ketua Bahagian Korporat dan Perhubungan Awamnya, Shahrin Ahmad berkata, program berkenaan menjadi landasan kepada orang ramai untuk bertemu pengurusan atasan MBSA bagi membincangkan aduan serta permasalahan untuk tindakan terus.

“Seramai 100 pengunjung hadir ke program HBP MBSA dengan antara aduan-aduan yang diajukan adalah pengurusan Badan Pengurusan Bersama (JMB), kerosakkan jalan, parkir kenderaan di luar petak, kerosakkan lampu jalan , halangan awam kenderaan buruk, pembersihan longkang, dan cantasan pokok.

“Program itu juga adalah komitmen berterusan MBSA mempertingkatkan serta memperbaiki sistem penyampaian komuniti setempat,” katanya dalam kenyataan.

Terdahulu, HBP MBSA turut disertai Timbalan Datuk Bandar Shah Alam, Mohd Rashidi Ruslan, Ahli Majlis dan Pengarah Jabatan-Jabatan MBSA.

Antara jabatan MBSA terlibat adalah Jabatan Pelesenan, Jabatan Kejuruteraan, Jabatan Bangunan, Jabatan Penilaian dan Pengurusan Harta, Jabatan Perancangan, Jabatan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam serta Jabatan Kesihatan Persekitaran.

Program ini turut menawarkan perkhidmatan antara seperti penyemakan dan pembayaran cukai taksiran, penyemakan dan pembayaran kompaun khususnya kompaun trafik dan semakan aduan permohonan ubahsuai premis.

“HBP MBSA juga merupakan usaha pihaknya untuk memberi ruang kepada Jabatan mempromosikan perkhidmatan serta produk kepada orang ramai yang hadir ke program ini,” katanya.